Man kan inte välja allt här i livet...

Vissa val måste man bara acceptera, vissa kan man tänja på, vissa kan man helt ändra på hur man vill.
Jag önskar jag hade ett val i detta. Men detta föddes jag in i.
Att acceptera hur vändningen har gått, det har varit en stor utmaning. Något som känns svårt många gånger.
År för år går det lite lättare- men det kan ju aldrig helt försvinna. Det går inte. För jag föddes in i detta.
Ibland är det overkligt. Svårt att förstå över huvud taget...
Men jag har gjort ett val, ett val att försöka klara mig utan.
Hur klarar man dock det? Ska man verkligen behöva göra det valet?
Nej, man ska nog inte det.
Men jag lämnades utan valmöjlighet, egentligen. Detta är den enda rätta!
Hur ont och smärtsamt det än gör ibland, så är detta det val jag behöver göra för att kunna må bättre.
Inte bra, men bättre.


Så låt mig göra det valet- när du gjort ditt val så tydligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

känns som att det handlar om din far detta inlägg..?



har också brutit helt med min. Gjorde ett sista försök att få honom att förstå hur han svikit mig, men det gick lika bra som gångerna innan. dvs inte alls!



Även fast det gör ont att leva med en trasig familj, så måste man tyvärr ta dessa svåra beslut för att klara att hålla sig ovan ytan och ha en chans att må bättre, tyvärr..

det gör ju inget gott i att ha kontakt med en förälder som bara gör så man mår skit.. :/



Kram på dig!

2011-11-15 @ 13:12:34
Postat av: Pernilla

Malin: Vissa beslut är svåra att ta ja, men man måste på sig själv först och främst. Ingen tackar en för att man inte gör det heller- så de människor som finns i mitt liv- finns för att det har en plats. Om de så är en nära vän, bekant, kusin, kurs/jobbkamrat... Är det en människa som kan få mig att le, som varit vänlig: välkommen in i mitt liv.

Annars har man inget med mig att göra.



Jag tror att både ditt val och mitt val är kloka val.



Vi är rätt kloka damer också så... =)



Kramar!

2011-11-29 @ 21:22:02
URL: http://nerpilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0