Sista veckan.

En vecka i Horsforth har gått otroligt fort. På söndag åker vi hem...
Alla sightseeing turer är klara nu, det som återstår är föreläsningar, skolbesök samt projektarbete.

Kommer nog bege mig in till Leeds imorgonkväll för att gå på fotbollsmatch med grabbarna. Det är ju nästan ett måste när man besöker England. Blir nog ett sista besök till Leeds på torsdag eftermiddag för att gå på "Leeds Market" och köpa några sista souvenirer.

Idag besökte vi Yorkshire Mining Museum. Läckert att få en rundtur på 140 m djup. Helt sanslöst vilket jobb de haft där. Ofattbart.
I detta nu väntar vi på middag om någon timma så ska vila ett tag för efter den som vanligt gigantiska middagen skall vi till en pub som kallas "the queens arms" och fira Lina som fyller år idag! Blir dock en tidig kväll, är riktigt trött och rätt förkyld så jag vill känna mig utvilad inför morgondagens skolbesök.

Undrar vad det blir till middag idag..? Vi får prova en hel del nytt här och mycket är friterat. Känner att man lägger på sig lite runt magen av att vara här.
Igår fick vi en maträtt som kallas "toad in a hole" vilket i stort sett är korvpannkaka. Låter äckligt, men var faktiskt riktigt gott. Googlade fram en bild:

Det åt vi med roasted potatoes, onion gravy och lite grönsaker.
Sen efterrätt. Såklart. Det skulle jag lätt kunna vänja mig med, efterrätt varje dag. Mums!!

Puss hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Puss. •saknar•

2010-10-18 @ 18:58:21
Postat av: Pernilla

Puuuusss!!

2010-10-18 @ 23:26:00
URL: http://nerpilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0