England.

Det ar nu onsdag och vi har varit i Horsforth (Englands biggest village, just a few minutes from Leeds) sedan mandagkvall. Natterna ar kalla da strommen ar av men i ovrigt gar det bra trots att jag ar ratt frusen av mig.

Vi har varit pa runtur i Leeds och fatt se universitetet har i Horsforth som heter "Leeds Trinity University". Ett stort och frascht universitet dar vi har tillgang till bibliotek med datorer samt studentrabatt pa allt som alla studenter vid universitetet har. Det ar bra! =)

Maten ar an sa lange helt okej, ratt fet mat sa magen protesterar lite men inget man inte overlever. Portionerna ar gigantiska, sa jag raknar med att man kommer rulla fram vid resans slut. Dagarna gar fort som vantat nar det ar sa mycket som hander. Idag hade vi en otroligt intressant forelasning om ledarskap och beteende i klassrum- nagot som vi fatt alldeles lite av i Sverige. Mycket mycket intressant!! Kommer att fa stor anvandning av detta senare i arbetslivet.

Nu skall jag och Jon paborja vart projektarbete och darefter leta oss till ett supermarket for att inhandla lite smatt och gott. Kanske sova en liten stund da det blev lite sent igar nar vi besokte en local pub called "The Old Ball". Blev en riktigt harlig kvall och vi planerar att besoka en hel del pubar och utestallen medans vi ar har for att ta tempen pa utelivet.

Britterna finner mitt namn svart att uttala sa jag kande mig nastan som hemma nar jag sa att de kunde kalla mig for "Pernie" som mina vanner gor... =)

Saknar Johannes. Saknar Laban. Men oj vad det skall bli karlek pa hog niva nar jag kommer tillbaka. ♥
Dagarna gar fort och det galler att ta tillvara pa tiden har och allt vi far lara oss. Sa man bade langtar hem men samtidigt ar det otroligt roligt att vara har.

Om ni behover na mig kan ni maila da jag forsoker kolla sa fort jag har mojlighet. Annars gar det bra att ringa ocksa da jag betalar avgiften, sa vaga ringa! Sms ar inte heller dyrt, so keep in touch!

Ta hand om er!!
Puss hej

 


Kommentarer
Postat av: mamma

I miss you, and wish you a very very good luck.Ta hand om dej och kramar.

2010-10-13 @ 18:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0