-This Is It-

Jag gråter till allt. Jag vet inte varför, men har gjort det under en längre tid. Stressen kanske...
Men vissa saker berör mig extra, idag var det "This is it" som sändes på TV 3.

Det budskap som sändes ut av MJ om vår jord är så fint, så viktigt och så stort... Önskar att fler uppmärksammade vad som händer med den fina jord vi har. En liten vändning finns i.o.m begreppen såsom earth hour, hållbar utveckling, växthuseffekten... Önskar att fler kunde stanna upp och titta omkring. Se allt vackert som finns runt omkring oss och sedan; blunda. Svart... Allt vackert är borta. Det är vad som håller på att hända, men förändringen är långsam åt båda håll, så vi måste börja göra förändringar NU! Som människa här på jorden kan man känna sig rätt oviktig och liten, men allt just DU gör spelar en roll, DU gör skillnad.

Nåväl, allt detta är emotionellt babbel mitt i natten kanske, men naturen har alltid legat mig nära i hjärtat, att värna om vad vi har. Därför hoppas jag att vi gör det, mer.

Jag vill avsluta detta inlägg med en låt som följt mig genom livet och som berör mig lika mycket varje gång.
EARTH SONG

Kommentarer
Postat av: mamma

Du har så rätt Pernilla, man ska se allt det vackra det gör jag också,den låten är fin. Kramar till dej.

2010-06-21 @ 12:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0