Är jag vuxen nu?

Idag köpte jag olja. Motorolja. Till MIN bil. Min k o m b i.
Jag köper skor med klackar. Riktiga klackar som gör mig minst 190 cm lång. Jag, som kröp ihop allt vad jag kunde och skulle operera benen så att jag blev kortare.
Jag jobbar extra för att ha råd med hund och bil under studietiden, hur mer vuxen kan man bli?

Sen ser jag gamla klasskamrater och människor i min ålder som redan har familj, är gift, bygger hus/stuga eller har en redig utbildning redan i fickan. Då lugnar jag ner mig.

Jag vet vad jag ska bli när jag blir stor.
Lärare.
Så då borde jag bli stor om 1 år alltså, när jag är färdigutbildad!?
Ja, så är det. Jag har bestämt det!
Dags att dra ner tempot och säga : HAKUNA MATATA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0