Labans dag...

Idag hade jag och Markus bestämt att det skulle vara Labans dag. När vi vaknade och fick se att himlen var grå och regnet hängde tungt blev vi lite nedstämda. Men som tur är har vi en hund som inte låter sig nedslås för lite vatten. Ut till Ön och träna agility. Vi skärmade av planen så gott som det gick- så att vi kunde ha honom lös. Gick rätt bra faktiskt! Efter det blev det ett besök på djuraffären och inköp av dragsele. Huga vad pengar, men jag kommer ha så mycket ledig tid i sommar så den ska ägnas mycket till min favvovovve. =)
Vi provade lite med selen ikväll och Laban tyckte det var konstigt att mamma helt plötsligt ville att han skulle dra som han annars aldrig får. Men tillslut kändes det som att han förstod. Började lätt ikväll med tanke på att han var rätt slut efter dagens aktiviteter så vi får prova imorgon igen!

När jag får lön ska jag nog införskaffa ett koppel som sitter runt magen på mig, så blir det lättare att dra med Laban då jag kan använda min kropp mer som tyngdpunkt än när jag håller kopplet med händerna. Spännande!!

Imorgon blir det nog att hjälpa älsklingen i lägenheten, få bort det sista av kartongerna. Vore skönt. Sen lutar det åt spelkväll på fredag och sen är det jobbarkväll på lördag och söndag!

För övrigt är tredje boken i serien läst ut. Fasen. Försöker läsa megalångsamt för att de inte ska ta slut, men samtidigt är de ju så bra att jag inte kan sluta läsa. Nåväl, nu ska jag bänka mig i soffan med fjärde boken och en massa gott! =)

Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0