Skärtorsdag

Sista dagen på skolan denna vecka. Märks att barnen är trötta och vill ha lov. Men tvåorna är så mysiga att ha så min lektion gick rätt bra faktiskt. En flicka skrev en otroligt bra påskdikt- så jag frågade om hon ville läsa upp den på slutsamlingen för att den var så bra! Det ville hon gärna, ska bli spännande att se reaktionerna från de andra. De har dessutom börjat ha "veckans dikt" på skolan nu, så alla barnen börjar bli bekanta med poesi nu.
Så himla kul denna praktikperiod varit. Även om det känns jobbigt att åka till Umeå för en vecka och sen komma tillbaka hit en vecka till- känns det otroligt kul att jag har en vecka med mina tvåor att se fram emot!

Trevlig påsk!


Kommentarer
Postat av: Tina

Roligt att du trivs och att barnen trivs med dig oxå....poesi o dikter ar inte alls dumt att barnen få få visdom om..de kan ligga en skatt gömd där någonstans;)

Kram o Glad påsk hälsa mor!

2009-04-09 @ 21:03:18
URL: http://tinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0