"Fröken, kan du hjälpa mig?"

Så har man haft sin allra första mattelektion. Fick hoppa in för min handledare, så det var bara en basiclektion med att räkna i boken. Började dock med en namnlek så jag fick koll på namnen, kan vara en fördel.

Fick en extralektion imorgon med några barn som inte hann med allt idag.
På torsdag har jag den första "riktiga" lektionen. De skall börja med siffran 7, så då blir det genomgång och sedan eget arbete. På eftermiddagen kommer jag ha en temalektion om klockan. Klassen delas upp i 3 grupper, så det blir 3 torsdagseftermiddagar som kommer ägnas åt klocktemat. Sista torsdagen blir det att kolla vad de lärt sig och jag kommer förmodligen knåpa ihop ett litet "klockdiplom" till mina elever. =)

Känns kul, men är lite halvstressad. När man inte haft lektioner tidigare är det mycket planering som krävs för mig, jag vill känna mig på det torra när det gäller allt. Ska göra en grovplanering för de kommande veckorna. Men det får bli till helgen tror jag!

Nu ska jag och Laban ut på långpromenad. Han riktigt stormtrivs här i Malå, springer omkring i snön och busar. Stora killen!

Ha det bäst!
Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0