End of all hope?

Alltför många funderingar. Som vanligt. Blir en sömnlös natt. Igen.

Tänk hur livet kan bli ändå.
Hur människor kommer och går. Jag har "förlorat" två människor under kort tid
Jag har även lärt känna många nya underbart härliga människor.

Men alla lämnar ett tomrum efter sig. Jag tänker inte fylla det tomrummet med hat. Det må vara lättare för stunden, men i det långa loppet så är det inte värt det. Jag ersätter ej heller de tomrummen med något/någon.

Ska fortsätta att försöka fokusera på vad som är viktigt. Leva i nuet och se framåt. Men det är svårt.
Hur länge jag orkar hålla mig ovanför ytan vet jag inte, den styrka jag har inom mig sätts på prov varje dag nu.

Hoppet är det sista som lämnar människan- så jag ska försöka hoppas. Där det finns liv finns det hopp som man brukar säga. Ska hoppas på mig själv, på att jag håller mig stark och kan göra de rätta valen, även om det är svåra val.



"Det uppstår tomhet där hoppet dör."
image309

Kommentarer
Postat av: Lena

du är klok du lilla vän. kram!

2008-04-08 @ 10:16:48
URL: http://www.lenajl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0