Klimatfrågan

Äntligen har det skett som jag ville skulle ske redan för ca 8 år sedan.
Jag skrev en mindre uppsats i skolan om växthuseffekten. Forskare varnade då att det skulle krävas stora åtgärder OMEDELBART, för att förebygga en rad stora konsekvenser.
Tyvärr var det få som tog det på allvar, och redan nu, några år senare har en stor förändring till det sämre skett.
Nu uppmärksammas problemet väldigt mycket i media, och man försöker desperat nå ut till alla om klimathotet, så att man kan börja minska på länders utsläpp av koldioxid och alla andra växthusgaser som ökar i världen.

Om det lyckas vet jag inte, det tvivlar jag tyvärr på.
Men det är skrämmande när man hör om de nya smittsjukdomar som sprids snabbt och dödsfallen ökar mer och mer för varje år.
Dricksvatten som vi alltid kunnat njuta av i stora mängder, kan bli sämre.

Jag känner passionerat för klimatfrågan, därför jag valde att skriva om den i min rapportuppgift. Men det är oerhört omfattande ämne, och det börjar kännas som om jag tagit på mig mer än jag trodde skulle gå. 4 dagar kvar, sen skall den vara klar.

Wish me luck!!!

-Du är i mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0